zaterdag 19 september 2009

Renaissance D66 Weesp

Tijdens een mooi lijsttrekkersdebat op woensdag 2 september hebben de kandidaat lijsttrekkers Cissy Douma-Klijn en Christian Zweghuis-Zierleyn gestreden om de eerste positie op de lijst van de D66 afdeling Weesp voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in maart 2010. Aan de hand van de vijf landelijke richtingswijzers van D66 zetten de twee kandidaten hun visie over de Weesper politiek uiteen en vervolgens werden de meningen gepolst over een aantal actuele Weesper kwesties.

Het lijsttrekkersdebat markeert de optimistische, nieuwe start van de D66 afdeling Weesp. Na het dramatische verlies van D66 een aantal jaren geleden in zowel de landelijke als de lokale politiek is het geloof in eigen kracht en opvattingen weer helemaal terug. Ook in Weesp is er sprake van een renaissance. Het aantal leden is het afgelopen jaar sterk gegroeid en de afdeling maakt zich op om weer met volle kracht mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2010.

Kenmerkend voor het nieuwe elan is dat er meteen al twee kandidaten zijn voor het lijsttrekkersschap, iets wat in de geschiedenis van de D66 afdeling Weesp lang niet is voorgekomen. Het enthousiasme is des te opmerkelijker, aangezien de kans nog steeds groot is, dat de verkiezingen van maart 2010 worden uitgesteld in verband met de aangekondigde herindeling. Dat lijkt de kandidaat lijsttrekkers niet af te schrikken. Wat er ook gebeurt, het is tijd dat D66 in Weesp weer een sterke stem krijgt.

5 November wordt bekend wie de leden hebben aangewezen als lijsttrekker. Dat moment is tegelijkertijd het startschot voor de campagne. De komende weken en maanden zullen wij op deze website dan ook uitgebreid verslag doen van de wederopstanding van onze afdeling.