vrijdag 12 januari 2018

Wouter Zorg lijstduwer D66 Weesp

Wouter Zorg is op 11 januari 2018 door de Algemene Ledenvergadering van D66 Weesp als lijstduwer op plaats 12 op de kieslijst toegevoegd. Wouter Zorg is in 2003 lid van D66 geworden omdat twee pijlers van de partij dicht bij hem staan: onderwijs en Europa. Hij ziet onderwijs als levensader en als toegangspoort tot onze maatschappij. Volgens hem is het een kerntaak van de overheid om de beste onderwijsvoorzieningen voor iedereen toegankelijk te maken. Zodat iedereen een goede start en de nodige bagage krijgt. Daarom is hij ook als docent Staats- en Bestuursrecht bij de Universiteit Utrecht werkzaam.

Ambities in de vorm van een carrière in de politiek heeft Wouter beperkt. Hij wil graag een inhoudelijke bijdrage leveren aan kwaliteit van politieke besluitvorming voor de toekomst van Weesp. De bestuurlijke processen die wij met onze stad nu ingaan, hebben zijn bijzondere belangstelling. Wouter is wars van de waan van de dag en gestoeld op inhoud, onderzoek en transparantie. Mede vanuit zijn ervaring als raadslid voor D66 in zijn vorige woonplaats Zaanstad zal dat zeker lukken.