zaterdag 10 maart 2018

Feest van de Lokale Democratie

Op vrijdag 9 maart heeft D66 Weesp in de City of Wesopa het feest van de lokale democratie gevierd. Op deze avond waren niet alleen heel veel leden van D66 Weesp aanwezig, maar er waren ook politiek geïnteresseerde bewoners en we hadden ook onze politieke vrienden uit Gooise Meren en Amsterdam uitgenodigd. Wat ook heel leuk was, dat was dat er heel veel vertegenwoordigers van de andere lokale partijen aanwezig waren, zoals de VVD, WSP, GroenLinks, CDA en PvdA.

Reinier van Dantzig, Leon de Lange, Maarten Balzar D66

Reinier van Dantzig (Amsterdam), Leon de Lange (Weesp), Maarten Balzar (Gooise Meren)

De avond begon met een woord van onze voorzitter en de lijsttrekkers van D66 uit drie gemeenten, Reinier van Dantzig uit Amsterdam, Leon de Lange uit Weesp en Maarten Balzar van Gooise Meren. Het onderstreept de goede relatie die we met beide gemeenten hebben. Of het nu Gooise Meren of Amsterdam wordt, D66 Weesp zal in beide gevallen 100% gaan voor een vruchtbare samenwerking met de gekozen partner. Dat hebben we deze avond ook uitgesproken naar de beide aanwezige lijsttrekkers.

Op deze avond werd ook kort stil gestaan bij het vertrek van Christian Zierleyn als boegbeeld van D66 Weesp. Christian hield een afscheidsspeech waarin hij benadrukte hoe belangrijk het is voor de lokale democratie om actief te communiceren met bewoners en bedrijven waar de lokale politiek mee bezig is. In tijden van groeiende polarisatie en cynisme over het functioneren van de democratie is het belangrijker dan ooit om niet alleen in verkiezingstijd je gezicht te laten zien, maar ook daarna. Dat is waar D66 Weesp de afgelopen jaren hard aan gewerkt heeft. Want een goede communicatie is de sleutel om het vertrouwen in de politiek weer te vergroten. Onbekend maakt onbemind. Lees de hele speech hier.

De avond had verder een zeer informeel en gezellig karakter, met heel veel discussie over de Weesper politiek, de stand van zaken, terugblikken op de afgelopen jaren en speculatie over de toekomst. Tenslotte was er nog een vrolijke noot in de vorm van een door Lars Boom van de WSP gepresenteerd lied, een Weesper referendumvariant van Geef mij maar Amsterdam die door (bijna alle)  😉 aanwezigen uit volle borst werd meegezongen. Een geslaagde avond!

Geef mij maar Amsterdam - Lars Boom