woensdag 6 juni 2018

D66 Weesp: samenwerken met Amsterdam én met gemeenten Gooi- en Vechtstreek

Ook na de beslissing om Weesp eerst ambtelijk en op termijn bestuurlijk te fuseren met de gemeente Amsterdam werkt D66 Weesp zowel met D66 Amsterdam samen als met het regionale overleg van de fracties van D66 in de Gooi- en Vechtstreek.

D66 Weesp is een zelfstandige lokale afdeling met een eigen bestuur en met leden. In de voorafgaande jaren heeft D66 Weesp deelgenomen aan de regionale overleggen van de D66 afdelingen van de Gooi- en Vechtstreek: Gooise Meren, Blaricum, Eemnes, Laren, Wijdemeren, Huizen en Hilversum.  Ook in de politieke periode van 2018-2022 zal D66 Weesp aan dit regionale overleg blijven deelnemen. Belangrijke onderwerpen in het regionale overleg zijn de voorgenomen herindelingsplannen voor de Gooi- en Vechtstreek, de ontvlechting van Weesp uit gemeenschappelijke regelingen en regionale vraagstukken rondom mobiliteit en vervoer, zoals OV SAAL en snelwegen.

D66 Weesp heeft contact met D66 Amsterdam over het proces rond fusie en het gebruik maken van instrumenten, bijvoorbeeld voor participatie, die in Amsterdam veel verder zijn ontwikkeld dan in Weesp.

Het contact vindt plaats via Leon de Lange, wethouder voor D66 in de coalitie en via Saskia ter Kuile, fractievoorzitter.