zondag 15 december 2019

Jet de Bussy-penning voor Hans en Cissy Douma

Voor hun bijzondere verdiensten voor D66 hebben Weespers Hans en Cissy Douma de landelijke Jet de Bussy-Penning gekregen van Lia de Ridder, lid van het landelijk bestuur van D66 voor verenigingszaken. Tijdens het afscheidsdiner van de afdeling D66 Weesp – deze wordt per 1 januari 2020 samengevoegd met de afdeling Amsterdam – werden Hans en Cissy verrast met één van de hoogste vormen van erkentelijkheid van D66.

Sinds 2003 reikt D66 de Jet de Bussy-penning uit aan vrijwilligers die zich op lokaal en/of regionaal niveau bijzonder en langdurig hebben ingezet voor de partij. De penning is vernoemd naar Jet de Bussy, Amsterdams lid van het eerste uur. In de 32 jaar dat zij lid was van D66 heeft zij zich bijna continu ingezet door hand- en spandiensten te vervullen.
Hans en Cissy Douma hebben zich gedurende tientallen jaren ingezet voor D66 Weesp, zowel binnen het bestuur van de afdeling, als in de politiek.