maandag 16 november 2020

Weesp knapt op

Een jaar na de ambtelijke fusie van Weesp met Amsterdam knapt Weesp letterlijk op. Achterstallig onderhoud wordt nu voortvarend aangepakt. In verschillende wijken wordt groot onderhoud gepleegd, de openbare bankjes worden weer fris en fruitig en er is groot onderhoud aan de Lange Vechtbrug. Het onderhoud van de Prinses Irenelaan – een van de belangrijkste verkeersaders van Weesp- gaat van start, het gemeentehuis krijgt nieuwe ledverlichting, twee slechte bruggetjes worden vervangen en er is kennis ingehuurd om begraafplaats Landscroon op te knappen. En dan komen de werkzaamheden ter verbetering van het kruispunt Casparuslaan/Amstellandlaan en de Bouhuystunnel met de aanliggende rotonde er nog aan.

Je kan wel zeggen dat Weesp een face lift krijgt. Je ziet nu de voordelen van de expertise in een grote organisatie als Amsterdam ruim voorhanden is. Er is daardoor meer slagkracht, ook omdat er inmiddels duidelijkheid is over het bestuurlijk akkoord.

Achter de schermen wordt nog hard gewerkt om na de fusie met Amsterdam via een overeenkomst met de regio Gooi en Vechtstreek een aantal diensten daar af te nemen. Denk hierbij aan het GAD voor het afval, het Centrum voor jeugd en gezin, het leerlingenvervoer en de WMO. Het goede van de Gooi- en Vechtstreek wordt hiermee voor burgers behouden. De gemeenteraad van Weesp moet hierover nog besluiten.

Wethouder Leon de Lange licht dit toe in de podcast van het Weespernieuws.