donderdag 19 november 2020

D66ers bepalen volgorde kieslijst Tweede Kamer

Wie staan er op de advieslijst van D66 voor de Tweede Kamer? Mensen met ervaring in het onderwijs, in de zorg, in Europa. Mensen met verstand van economie, klimaat & duurzaamheid en de rechtsstaat. Mensen die staan en strijden voor vrijzinnigheid. Kandidaten die hun sporen hebben verdiend in de politiek en de maatschappij. Kandidaten met lef, levenservaring, uithoudingsvermogen en incasseringsvermogen. De advieslijst van D66 voor de verkiezingen van de Tweede Kamer geeft een sterk team van ervaren Kamerleden en nieuwe talenten. Leer de kandidaten van D66 kennen via het Kandidatenboek.

Bij D66 tellen stemmen van leden voor de verkiezingen van de Tweede Kamer 2 keer. Eén keer als je de volgorde van de kieslijst vaststelt met kandidaten die staan voor dat wat belangrijk is voor jou. Die zet je hoog op de kieslijst, zodat de kans dat zij in de Tweede Kamer komen groter wordt En een tweede keer als je bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer op woensdag 17 maart je stem uitbrengt. Het bepalen van volgorde van de kieslijst van D66 gebeurt door de leden. Dat gebeurt van 19 november tot 1 december. Word nu lid van D66 – dan telt je stem 2 keer!

Enkele tips:
Voor de zorg natuurlijk Vera Bergkamp lid Tweede Kamer, maar ook Sjoerd Warmerdam uit Amsterdam, manager Toetsingscommissie Euthanasie en adjunct directeur Tuchtcolleges voor de Gezondheidszorg – voor als je zelfbeschikking belangrijk vindt.
Voor de economie natuurlijk Hans Vijlbrief, staatssecretaris van Financiën maar ook Raoul Boucke, uit Rotterdam, die de afgelopen dertien jaar vanuit Brussel namens Nederland gewerkt heeft aan een Europees CO2 emissiehandelssysteem, een duurzaam Europees transportnetwerk en aan droge voeten bij zeespiegelstijging.
Voor een rechtvaardige samenleving natuurlijk Rob Jetten, fractievoorzitter en lid Tweede Kamer maar ook Eli Geoffroy uit Amsterdam, onder andere vrijwilliger dagelijkse organisatie #zolanghetnodigis, een estafette demonstratie op de Dam voor bewustwording rondom systemisch racisme.