maandag 19 april 2021

Opvolging wethouder D66 Weesp door herverdeling dossiers

Portretfoto Léon de Lange

D66 Weesp kiest ervoor om de wethouderspost die vrijvalt vanwege het vertrek van Léon de Lange als burgemeester van Landsmeer niet in te vullen via een vacature voor een nieuwe wethouder. D66 Weesp wil de openstaande dossiers over de zittende wethouders en de burgemeester verdelen. Fractievoorzitter Saskia ter Kuile: “We zien op dit moment dat vanwege de fusie tussen Weesp en Amsterdam dossiers aflopen. Als iets is afgerond, komt er op dit moment niet iets nieuws bij. Als we nu een vacature stellen voor een nieuwe wethouder, dan kan deze op zijn vroegst per juni 2021 aantreden. De functie loopt af per april 2022 vanwege de gemeenteraadsverkiezingen. Dat betekent dat iemand met inwerken 9 maanden aan het werk is. En die persoon heeft dan na die 9 maanden ook recht op wachtgeld. D66 Weesp vindt dat een onnodig beslag op collectieve middelen.”

Het voortzetten van de werkzaamheden van Léon de Lange door het herverdelen van dossiers over de leden van het college is afgestemd met de fractie van D66 Weesp, de afdeling D66 Amsterdam, het college Weesp en coalitiegenoten Groen Links Weesp en Weesper Stadspartij. Het college zal naar verwachting op korte termijn met een voorstel komen voor de verdeling, die ingaat na het vertrek van Leon de Lange naar Landsmeer. Grote en complexe dossiers, zoals de bestuurlijke fusie van Weesp en Amsterdam en het parkeerbeleid, zijn door hem met positief resultaat afgerond. D66 Weesp heeft het volste vertrouwen in de verdere uitvoering van het beleid door de leden van het college.