zaterdag 8 mei 2021

Ron Anches kandidaat-lijsttrekker D66 Weesp

Ron Anches stelt zich kandidaat als lijsttrekker D66 Weesp voor de bestuurscommissie van het stadsgebied Weesp-Driemond bij de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022.

Bij de komende verkiezingen is Weesp geen zelfstandige gemeente meer, maar onderdeel van de gemeente Amsterdam. Er zal een bestuurscommissie worden gevormd, bestaande uit elf leden die gekozen worden door inwoners van Weesp en Driemond. Ondanks het feit dat op dit moment nog niet duidelijk is hoe die bestuurscommissie eruit gaat zien, geeft Ron Anches aan dat hij bereid is om vanuit D66 Weesp een bijdrage te leveren aan het nieuwe bestuur van Weesp en Driemond. Daarover meldt Ron: ‘Het feit dat er nog zoveel onduidelijk is, vind ik een echte uitdaging. Het biedt ook de kans om met elkaar uit te vinden hoe je als bestuurscommissie het beste doet voor de inwoners van Weesp en Driemond.’

Ron Anches is de enige kandidaat voor het lijsttrekkerschap van D66 Weesp. Benoeming als lijstrekker vanuit D66 Amsterdam vindt plaats na afronding van de verkiezingstermijnen per juni 2021.
Ron is in Weesp bekend als voorzitter van FC Weesp. Hij heeft vanuit die functie ervaring met nabijheid van bestuur. Bij zijn bestuurlijk werk voor FC Weesp stelt hij de vragen en behoeftes van de leden steeds centraal. Hij is van plan om dit op dezelfde wijze te doen voor heel Weesp en Driemond. Ron Anches is een echte verbinder die van plan is om met andere bestuurders, zowel in Weesp-Driemond als in Amsterdam samen te werken vanuit gemeenschappelijke vertrekpunten. ‘Wat goed is voor de stad en voor de inwoners, dat verbindt ons’, aldus Ron.
Ron Anches werkt als district sales manager bij FedEx Express en is een expert op het gebied van logistieke vraagstukken. Hij woont in Weesp, is getrouwd en heeft 2 kinderen.