donderdag 17 juni 2021

Maak je sterk voor Weesp en Driemond – stel je verkiesbaar!

Op 16 maart 2022 vinden de volgende gemeenteraadsverkiezingen plaats. D66 gaat in Amsterdam uiteraard voor een mooie uitslag! In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen moet D66 Amsterdam diverse voorbereidingen treffen. Denk hierbij aan het schrijven van een conceptverkiezingsprogramma, een lijsttrekker kiezen, een kandidatenlijst samenstellen en natuurlijk: de campagne opzetten. In het stadsgebied Weesp-Driemond doen we dat ook, onder bezielende leiding van onze lijsttrekker Ron Anches. Let op: kandidaten kunnen zich kandideren van 15 juni tot en met 30 augustus 2021. De e-voting vindt plaats van 25 oktober tot en met 8 november 2021. Dan is de lijst waarmee we de verkiezingen van Bestuurscommissie Weesp-Driemond ingaan bekend.

Op deze overzichtspagina kan je alle informatie over de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 vinden. Deze informatie zal continue van updates voorzien worden. Heb je nu vragen? Wil jij bijvoorbeeld raadslid van Amsterdam of lid van de Bestuurscommissie van Weesp-Driemond worden? Of wil je meedenken over ons verkiezingsprogramma? Stuur dan vooral een bericht naar bestuur@d66amsterdam.nl voor meer informatie en al je vragen voor Amsterdam. Heb je belangstelling om je verkiesbaar te stellen voor de Bestuurscommissie van Weesp-Driemond? Meld je voornemen bij Ron Anches, ronanches@gmail.com; Saskia ter Kuile, saskiaterkuile@hotmail.com of Rob ’t Hart, r.thart@chello.nl.

Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bij de komende verkiezingen voor de gemeenteraad op 16 maart 2022 is Weesp geen zelfstandige gemeente meer, maar onderdeel van de gemeente Amsterdam. Er zal een bestuurscommissie worden gevormd, bestaande uit elf leden die gekozen worden door inwoners van Weesp en Driemond.