woensdag 10 november 2021

D66 Weesp biedt Wegwijs in Amsterdam aan

Sommige Weespers vinden het lastig om voor vragen of vergunningen de weg te vinden in de informatie van de gemeente Amsterdam. D66 Weesp opent een kosteloze vraagbaak: Wegwijs in Amsterdam. Heb je vragen over informatie van Amsterdam? Wil je bijvoorbeeld een vergunning voor een evenement aanvragen of checken of je een vergunning nodig hebt? Stel je vraag bij D66 Weesp. Dan kijken wij met je mee voor de juiste informatie, schakelen experts in van onze eigen partij of van andere partijen en ondersteunen je bij je vragen. Stel je vraag via Saskia ter Kuile – D66 Weesp. En hou de agenda van D66 Weesp in de gaten voor pop-up informatie sessies. Hieronder alvast een kort stappenplan voor het aanvragen van een vergunning voor een evenement. Het is veel simpeler dan je denkt!

Evenement organiseren in Weesp na 1 april 2022?

Stap 1.: Google is je beste vriend. Toets ‘Vergunning evenement organiseren in Amsterdam’ in de Google-zoekbalk. Je krijgt dan: Evenement of feest organiseren – Gemeente Amsterdam.

Stap 2.: Heb je nog nooit een evenement in Amsterdam georganiseerd? Ga dan eerst naar: Eerste keer een evenement organiseren – Gemeente Amsterdam.

Kijk goed naar de voorwaarden voor het organiseren van een evenement. Twee dingen zijn belangrijk – meld je evenement op tijd aan en informeer je over de kosten.

Stap 3. Subsidie aanvragen. Voor sommige kosten kun je subsidie krijgen van de gemeente Amsterdam: Subsidie Evenementenfonds 2022 – Gemeente Amsterdam.

Waar kun je subsidie voor krijgen?
Je kunt subsidie aanvragen voor de kosten die rechtstreeks te maken hebben met het te organiseren evenement en voor de werkelijk gemaakte kosten. Hier kun je subsidie voor krijgen:
a. beveiliging en veiligheid
b. mobiliteit
c. milieukosten/duurzaamheid
d. overlastbeperking
e. projectmanagement
f. communicatie / marketing

Stap 4.: Goed gejat is beter dan zelf verzinnen. De gemeente Amsterdam geeft voorbeelden van plannen voor evenementen die je kunt overnemen: Plannen voor evenementen – Gemeente Amsterdam.

Stap 5.: Een geslaagd evenement met ruime ondersteuningsmogelijkheden. Geniet!