woensdag 17 november 2021

Kandidatenlijst D66 Amsterdam – Weesp bekend GR2022

De afgelopen weken hebben de leden van D66 Amsterdam-Weesp gestemd op de lijst waarmee D66 meedoet aan de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022 voor de verkiezing van een bestuurscommissie in het gebied Weesp-Driemond. D66-lijsttrekker Ron Anches is trots op de lijst en kijkt ernaar uit om met dit mooie team een prachtig verkiezingsresultaat neer te zetten.
Voorzitter Attie Wang: “ Bij D66 hebben onze leden het laatste woord. Met deze lijst gaan we vol vertrouwen de verkiezingen in volgend jaar wanneer de inwoners van het stadsgebied Weesp-Driemond een nieuwe bestuurscommissie kunnen kiezen!”

Interne verkiezing
Leden van D66 in Weesp en Driemond konden zich tot en met 3 oktober 2021 kandideren. De lijstadviescommissie bestaande uit lijsttrekker Ron Anches, afdelingsbestuurslid Jacco Verstraeten-Jochemsen en  dagelijks bestuurder in Amsterdam-Noord Saskia Groenewoud hebben gesprekken gevoerd met alle kandidaten en een advies voor de leden opgesteld. De leden van D66 konden gedurende drie weken stemmen op de advieslijst en daar hun eigen voorkeuren in naar voren laten komen. Dit heeft geresulteerd in een lijst met 7 kandidaten.

Lijsttrekker Ron Anches: “Met trots kijk ik naar onze lijst. Een lijst met verschillende mensen die zich door de verbinding met D66 zich vol zullen inzetten voor inwoners van het stadsgebied Weesp-Driemond!”

De volledige D66-kandidatenlijst voor de verkiezingen voor een bestuurscommissie tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 is als volgt:

1. Ron Anches
  2. Iliaz Asruf