Iliaz Asruf

Kandidaat Bestuurscommissie

Weesp

Iliaz Asruf is beleidsmedewerker bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). In de afgelopen periode heeft hij de Rijksoverheid vanuit verschillende perspectieven mogen leren kennen. Daarvoor was hij werkzaam bij KWF Kankerbestrijding.

Gezondheidsongelijkheid bestaat, ook in Amsterdam, ook in Weesp en Driemond. Als afgestudeerd Gezondheidswetenschapper weet Iliaz hoe belangrijk de invloed van diverse factoren op ons welbevinden zijn: naast goede zorg zijn dat goed onderwijs, een gezonde leefomgeving en een gezond gedrag. Voor jong en oud. Voor iedereen. Daar zal Iliaz zich hard voor maken.

Iliaz wil de komende jaren ervoor zorgen dat de inwoners van Weesp en Driemond kunnen blijven bouwen op hun lokale voorzieningen, en tegelijkertijd dat zij ervaren profijt te hebben van de kansen en mogelijkheden die de fusie met de Gemeente Amsterdam met zich meebrengt. Dit kan alleen door nauw samen te werken met de inwoners zelf en door verbinding te leggen met Amsterdam. Het vraagt herkennen, erkennen en verkennen. Als geboren en getogen Amsterdammer en inmiddels al enkele jaren woonachtig in Weesp weet Iliaz zeker dat hij dit voor mekaar kan krijgen.

Iliaz staat op de 2de plaats van de kieslijst voor de Bestuurscommissie van het Stadsgebied Weesp.

Meer van Iliaz Asruf