Leon de Lange is sinds september 2017 actief binnen de D66 afdeling Weesp. Na de Gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 was hij raadslid en fractievoorzitter van D66 Weesp. Vanaf 9 mei 2018 is Leon de Lange namens D66 Weesp wethouder voor de gemeente Weesp.

Leon de Lange is met zijn gezin in 2013 in Weesp komen wonen nadat hij als projectleider de verbouwing van de Lutherse Kerk aan de Nieuwstad voor Dental Clinics had begeleid. “Ik ben toen Weesp nog beter leren kennen, we zijn verhuisd en wonen hier met veel plezier.” Leon de Lange: “Ik ben trots dat we met het volledige team de Lutherse Kerk een prachtige herbestemming hebben gegeven. Dit draagt bij aan de leefbaarheid en de uitstraling van ons historische centrum”. Leon de Lange is sinds 2009 lid van D66. Hij was commissielid van de landelijke werkgroep D66 Cultureel Ondernemen. In het dagelijks leven is De Lange onder andere cultureel ondernemer en evenementenorganisator.

Leon de Lange is als wethouder verantwoordelijk voor de volgende portefeuilles:

D66 (de heer Léon de Lange 0,85 fte) • Financiën
• Subsidies