Fractievoorzitter en raadslid

Saskia ter Kuile is vanaf maart 2018 fractievoorzitter en raadslid voor D66 Weesp. Van maart 2014 tot 2018 heeft zij samen met Christian Zierleyn D66 Weesp in de gemeenteraad van Weesp vertegenwoordigd. Na de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 is zij opnieuw als raadslid gekozen en na benoeming van Leon de Lange tot wethouder is zij door de fractie als fractievoorzitter benoemd.

Saskia ter Kuile werkt in Utrecht bij het kenniscentrum Vilans als adviseur Strategie, beleid en communicatie. Vilans werkte aan vraagstukken in de langdurende zorg, zorg en ondersteuning voor de meest kwetsbare burgers van onze samenleving. Saskia woont vanaf begin 2005 in Weesp op de Aquamarin. In haar vrije tijd gaat zij graag naar tentoonstellingen en geniet ze van muziek, bijvoorbeeld van het Weesp Chamber Music Festival, een echte aanrader. Samen met haar man heeft zij volwassen kinderen, die allemaal uitgevlogen zijn. Tijdens haar studententijd in Leiden bij de studie Kunstgeschiedenis en in de jaren daarna is zij actief geweest bij D66 en bij het Humanistisch Verbond. Iets betekenen voor de maatschappij en voor de mensen om haar heen is een drijfveer in haar leven. Werk en ervaring is terug te vinden via www.saskiaterkuile.nl.

Welzijn en Sociaal Domein

Meer van Saskia ter Kuile
Mijn persoonlijke doel in de gemeenteraad is het versterken van de lokale democratie door openheid, toegankelijkheid en een betere communicatie te bevorderen.
- Saskia ter Kuile